19/ MERYEM SÛRESİ

RAHMÂN, RAHÎM ALLAH ADINA

6)….ve Sen ey Rabbim, o’nu hoşnut olacağın (bir ahlâk)la donat. (DUA)
30)(Fakat çocuk) ‘Bakın’ dedi, Allah’ın kuluyum ben. O bana ilâhi mesaj bahşetti ve beni peygamber yaptı.
31)ve nerede bulunursam bulunayım, beni kutlu ve erdemli kıldı, yaşadığım sürece bana salâtı, arınmak için vermeyi emretti;
NOT:İnsan ruhu dua, tefekkür,zikr (anma) eylemlerinin bir bileşimi olan salât yoluyla manevî/ruhanî gerçekler alanına derin ve dolaysız bir nüfûz sağlayabileceği, ulvî olan her şeyle ilgi ve temas kurabileceği yüksek bir algı ve duyarlık düzeyinde bulunmaktadır
32)ve anamı saygıyla gözetmemi; ve beni merhametten yoksun bir zorba kılmadı.
62)Orada onlar asla boş ve yararsız bir söz işitmeyecekler; iç huzuru ve esenlik dileğinden başka hiçbir söz.Ve orada sabah akşam azıklandırılacaklar.
NOT:48) Selâm = İç huzuru ve esenlik dileği
63)Bize karşı sorumluluk bilinci içinde olan kullarımıza bırakacağımız cennet işte budur.
75)De ki: ‘Kim ki sapıklık içinde yaşıyorsa, sınırsız rahmet Sahibi onun ömrünü, yaşama imkânını çekip uzatabilir’
NOT: 61) Yüce Allah, ona bir mühlet verir ki, belki tuttuğu yolun yanlışlığını fark eder de doğru yola döner. Bunun içindir ki, her mümin, günah içinde olanlar için ,hayattayken ,(öldükten sonra ,günahkârların bağışlanması dilenmemelidir.), doğru yola dönmeleri yönünde dua etmekle emrolunmaktadır.
76)Allah, doğru yolu seçenleri, daha derin bir doğru yol bilinci ile destekler; ve kalıcı mahsullere dönüşen dürüst ve erdemli davranışlar Rabbinin katında karşılık olarak (dünyevî kazançlardan) daha değerli ve sonuç itibarıyla daha verimlidir. (18:46)
79)Asla! Biz onun (bu) söylediğini kaydedeceğiz ve onun (ahirette çekeceği) azabın süresini uzatacağız.
NOT:Bu ayetten anlaşılmaktadır ki, cehennem azabı sonsuza kadar değil. (Bakınız 31: not:6)