091/ ŞEMS SÛRESİ

RAHMÂN , RAHÎM ALLAH ADINA

7) İnsan benliğini düşün ve onun nasıl (yaratılış) amacına uygun şekillendirildiğini,
NOT:4) Nefs terimi, burada bir bütün olarak, insan benliğini veya kişiliğini gösterir; fiziksel bir beden ile genelde ‘ruh’ olarak tanımlanan, ama ne olduğu tam olarak tasavvur edilemeyen hayat özünün bileşimi olan bir varlık.
8)ve nasıl ahlâki zaaflarla olduğu kadar Allah’a karşı sorumluluk bilinciyle de donatıldığını,
NOT:6) Yani, insanın hem üstün ruhî mertebelere yükselme, hem de açık ahlâki zaaflar gösterebilme özelliğine aynı ölçüde sahip olduğu gerçeği, insan tabiatının temel bir özelliğidir.Yani, insanın kötü/yanlış davranabilme özelliği, onun doğru davranma yeteneğinin bir eşidir.Başka bir değişle, her ‘doğru’ seçime bir değer kazandıran ve böylece insanı ahlâki olarak serbest irade sahibi kılan şey, temelde mevcut bulunan bu eğilim kutupluluğudur. (7:24-25)
9)Her kim (benliğini) arındırırsa, kesinlikle mutluluğa erişecektir,
10) onu ( karanlığa) gömen ise hüsrandadır.